بیهوشی دندان پزشکی کودکان

فهرست مطالب

درمان دندان‌ پزشکی با آرامبخشی و بیهوشی به داروهایی اطلاق می ‌شود که برای کمک به آرامش بیماران در حین درمان دندانپزشکی استفاده می‌شود. گاهی اوقات به آن ” بیهوشی دندانپزشکی کودکان ” نیز گفته می شود، اگرچه کاملاً دقیق نیست.  

آیا ترجیح می دهید دندان درد را تحمل کنید تا اینکه وارد مطب دندانپزشکی شوید؟ شما تنها نیستید. بسیاری از افراد جامعه به خصوص کودکان آنقدر در مورد رفتن به دندانپزشک استرس دارند که ترجیح می دهند تحت هیچ درمانی قرار نگیرند. برای کودکانی که با ترس شدید از دندانپزشک اجتناب می کنند، بیهوشی دندانپزشکی کودکان می تواند برخی از نگرانی آنها را برطرف کند. آرام بخش را می توان برای تمامی روش های دندانپزشکی استفاده کرد. روش درمانی تحت بیهوشی بستگی به شدت ترس دارد.

بیشتر بخوانید: جراحی دندان عقل با تکنولوژی مدرن جدید

 

آرام بخش یک حالت نیمه خواب کنترل شده است که در آن متخصصان بیهوشی داروهای داخل وریدی را برای بیمار تجویز می کنند. آرامبخش اغلب در دندانپزشکی برای بیماران مضطرب، کودکان، معلولین و بزرگسالان استفاده می شود. مخصوصاً در کودکان که تعداد پوسیدگی های زیادی دارند، روند درمان طولانی مدت روی صندلی دندانپزشکی باعث ایجاد احساس کسالت در بیماران اطفال می شود و منجر به قطع درمان می شود. یا به دلیل حرکات ناگهانی کودکان مضطرب و یا ترس آنها از بی حسی موضعی در حین دندانپزشکی، نمی توان به راحتی اقدامات مورد نظر را انجام داد و درمان هم برای کودک و هم برای پزشک مشکل می شود. در چنین مواردی، می توان روند درمان دندانپزشکی را با بیهوشی دندانپزشکی کودکان انجام داد.

ادامه مطلب
کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد با بیمه سینا (دکتر قائمی)

قیمت های درمان بیهوشی دندانپزشکی کودکان

قیمت درمان دندان با آرامبخش و بیهوشی دندانپزشکی کودکان با توجه به نوع روش درمانی و نوع مواد بیهوشی که باید استفاده شود تعیین می شود. برای اطلاع از قیمت های درمان تحت بیهوشی دندانپزشکی کودکان با ما تماس بگیرید.

انواع آرامبخشی های مورد استفاده در دندانپزشکی :

در آرام بخشی جزئی  شما هوشیار هستید اما هیچ یک از کاری های انجام شده را احساس نمی‌کنید.

آرام بخشی متوسط که به عنوان «آرام‌بخشی آگاهانه» نیز شناخته می شود. در طول روند درمان ممکن است بتوانید صحبت کنید، ولی مقدار زیادی از روند درمان را به خاطر نیاورید.

آرام بخش عمیق : شما در آستانه هوشیاری هستید اما هنوز نسبت به محیط اطراف آگاهی دارید.

بیهوشی عمومی : شما کاملا بیهوش هستید.

کدام نوع بیهوشی در دندانپزشکی استفاده می شود؟

در دندانپزشکی از انواع بیهوشی زیر استفاده می شود:

حداقل بیهوشی دندانپزشکی کودکان با کمک از روش های استنشاقی

کودک شما از طریق ماسکی که روی بینی آنها قرار داده می شود، اکسید نیتروژن که به نام «گاز خنده» نیز شناخته می شود، همراه با اکسیژن تنفس می کنید. این گاز به آرامش شما کمک می کند. می توانید میزان آرام بخشی دریافتی خود را با متخصص بیهوشی برنامه ریزی کنید. اثرات این گاز پس از پایان روند درمان به سرعت از بین می رود. این تنها شکل آرامبخشی است که می توانید بعد از عمل بلافاصله به خانه ببرید.

آرام بخش خوراکی

نسبت به دوز استفاده شده، شدت آرام بخش خوراکی می تواند ​​متغیر باشد. برای حداقل آرامبخشی باید یک قرص مصرف کنید. به طور معمول، این قرص Halcion است که از خانواده دارویی Valium است و معمولاً حدود یک ساعت قبل از عمل مصرف می شود. این قرص باعث خواب آلودگی شما می شود حتی اگر هنوز بیدار هستید.

ادامه مطلب
جراحی دندان عقل + [مراحل و هزینه ها]

ممکن است مقدار بیشتری برای ایجاد آرامبخشی متوسط تجویز شود.

این نوع بیهوشی است که بیشتر در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از افراد پس از استفاده از آرام‌بخشی متوسط ​​خوراکی به مرحله ‌ای می ‌رسند که در طول عمل به خواب می ‌روند. با این حال، معمولاً با یک تکان ملایم می توان این بیماران را بیدار کرد.

آرامبخشی عمیق و بیهوشی عمومی

در طول عمل، داروهایی دریافت خواهید کرد که شما را تقریباً بیهوش یا کاملاً بیهوش می کنند. در حالی که تحت بیهوشی عمومی هستید، تا زمانی که اثرات بیهوشی از بین نرود، نمی توانید به راحتی از خواب بیدار شوید.

صرف نظر از نوع داروی بیهوشی که دریافت می کنید، اگر روش درمانی باعث ناراحتی شما شود، معمولاً به یک بی حس کننده موضعی نیاز خواهید داشت. داروی بی حس کننده درد را به صورت موضعی کاهش می دهد.

آیا بیهوشی خطرناک است؟

 بیهوشی عمومی به طور معمول در بسیاری از زمینه های پزشکی استفاده می شود. و در مواردی که توسط یک متخصص با تجربه انجام شود نیازی به ترس از آرام بخش یا بیهوشی عمومی نیست. در هنگام آرامبخشی به هر حال تنفس بیمار به دستگاه متصل نیست، تنفس بیمار به طور طبیعی ادامه می یابد. در بیهوشی عمومی ، همانطور که در طول عمل با متخصصان بیهوشی کار می کنیم، اکسیژن رسانی و ضربان قلب بیمار تحت کنترل دائمی است.

بعد از بیهوشی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  1. این طبیعی است که بعد از بیهوشی مدتی خسته و خواب آلود باشید. این وضعیت بسته به نوع بیهوشی و مسکن های داده شده ممکن است طولانی شود.
  2. پزشک به شما خواهد گفت که چه مدت پس از عمل می توانید غذا بخورید.
  3. اگر روز جراحی تصمیم گرفته شد به خانه بروید، حتما باید با یکی از بستگان خود بروید و شب اول را تنها نمانید.
  4. در ۲۴ ساعت اول پس از عمل، رانندگی، استفاده از ماشین آلات صنعتی و تصمیم گیری های مهم توصیه نمی شود.
  5. به استفاده از داروهایی که هر روز استفاده می کنید ادامه دهید (مگر اینکه پزشک توصیه دیگری کرده باشد).
ادامه مطلب
دندانپزشکی اطفال

اطلاعات نویسنده

مطالب مشابه

درمان خانگی التهاب لثه
بهداشت دهان و دندان
دکتر محمد قائمی

درمان خانگی التهاب لثه

التهاب لثه نشانه‌ای از مشکلات رایج دهانی است که ممکن است باعث درد و ناراحتی ایجاد شود و به سلامت لثه‌ها آسیب برساند. روش‌های طبیعی

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

"(ضروری)" indicates required fields