جراحی دندان اطفال

جراحی دندان اطفال

فهرست مطالب

جراحی دندان اطفال اغلب به عنوان “دندانپزشکی خواب” نامیده می شود و در حال انجام اقدامات و درمان دندان در حالی است که بیمار تحت بیهوشی عمومی یا “خواب” است. این شکل از درمان به کودک این امکان را می دهد که در حین انجام عمل دردی را تجربه نکند. این فرآیند همچنین به دندانپزشک اجازه می دهد تا دندان ها را به طور کامل و کامل ترمیم کند بدون اینکه نگران آسیب رساندن به کودکی باشد که ممکن است نتواند در طول درمان همکاری کند یا روی صندلی بنشیند.

در جراحی دندان کودکان، ما به توانایی خود برای بازگرداندن ایمن و راحت لبخند کودکان افتخار می کنیم و به آنها اجازه می دهیم ارتباط مثبتی با دندانپزشکی و مراقبت های بهداشتی دهان و دندان داشته باشند.

گاهی اوقات، جراحی دندان کودکان مورد نیاز است به ویژه پس از تصادف. یک دندان کنده شده که نیاز به چسباندن مجدد و تثبیت دارد، اغلب نیاز به جراحی جزئی دندان دارد. گاهی اوقات، حوادث بر لب‌ها، داخل گونه‌ها و لثه‌ها نیز تأثیر می‌گذارد و نیاز به جراحی دهان یا نیاز به بخیه برای کمک به بستن و بهبود زخم دارد. دندان های آلوده یا آبسه شدید ممکن است نیاز به کشیدن اورژانسی و جراحی داشته باشند.

هنگامی که جراحی دندان اطفال مورد نیاز است، تیم ما تجربه و آموزش لازم را برای رسیدگی به این وضعیت و کمک به کودک شما برای بازیابی سلامت دهان و دندان خود دارد.

علاوه بر ترمیم ساختارهای آسیب دیده دهان، ما ابزارها و تکنیک های مختلفی را در دسترس داریم تا اطمینان حاصل کنیم که کودک شما در طول عمل خود راحت است. برای مدیریت ناراحتی، ما اغلب از داروهای بیهوشی یا اکسید نیتروژن استفاده می کنیم. رویه‌هایی که نیاز به سکون دارند یا جراحی‌های دندانی که زمان‌بر هستند ممکن است نیاز به داروهای آرام بخش داشته باشند تا کودک شما را آرام و راحت نگه دارد.

ادامه مطلب
بهترین دندانپزشکی شبانه روزی در شرق تهران (دندانپزشکی دکتر قائمی)

ماهیت وضعیت فرزند شما بر رویکرد ما تأثیر می گذارد. مطمئن باشید زمانی که نیاز به دارو باشد، ما هنگام تعیین سطح دوز، فاکتورهای زیادی را در نظر می گیریم و هر کاری که در توان داریم انجام می دهیم تا خیال شما و فرزندتان را راحت کنیم.

جراحی دندان اطفال

اقلامی که باید روز جراحی دندان اطفال به همراه داشته باشید:

  1. کارت بیمه درمانی فرزند شما
  2. شناسه تصویر شما
  3. اگر فرزند شما دارای مدارک حضانت باشد یا قیم قانونی شخص دیگری غیر از والدین بیولوژیکی یا فرزندخوانده باشد، باید قبل از روز جراحی مدارک ارائه شود. رضایت نامه باید در روز جراحی توسط قیم قانونی امضا شود.
  4. اسباب بازی، عروسک، یا پتویی که باعث می شود کودک شما در محیط اطراف خود احساس امنیت کند
  5. یک کتاب یا لپ‌تاپ برای خود در زمانی که کودک شما در حال جراحی است، زیرا این یک الزام است که یکی از والدین در زمانی که کودک در مرکز است همیشه در محل بماند.

بیشتر بخواید: جراحی دندان پوسیده

 

  1. هر میان وعده ای که می خواهید خودتان بخورید، زیرا نمی توانید تا زمانی که فرزندتان در OR است، محل را ترک کنید.
  2. لطفاً به خاطر داشته باشید تمام تمهیدات را برای نگه داشتن سایر کودکان در خانه در مدت زمانی که کودک شما نیاز به انجام عمل دارد، فراهم کنید. اغلب برای سایر کودکان دشوار است که در یک مکان بنشینند.
  3. کل فرآیند از ثبت نام تا ترخیص می تواند ۴ تا ۶ ساعت طول بکشد، بنابراین لطفاً مطمئن شوید که برنامه های دیگری برای آن روز انجام ندهید.

 

متداول ترین روش های جراحی دندان کودکان کدامند؟

متداول ترین روش های جراحی دندان کودکان کدامند؟

  • کشیدن دندان: در حالی که ما هرگز برای نجات دندان طبیعی از تلاش دریغ نمی کنیم، اما مواقعی وجود دارد که دندان ها غیر قابل ترمیم آسیب می بینند، به شدت پوسیده می شوند، عفونی می شوند، شکسته یا نهفته می شوند و
  • کشیدن دندان را به عنوان تنها گزینه مناسب باقی می گذارد. در برخی موارد، شلوغی دهان به کشیدن‌های انتخابی به عنوان جزئی از درمان ارتودنسی نیاز دارد تا دندان‌های باقی‌مانده به هم تراز شوند.
  • فرنکتومی: فرنکتومی یک عمل جراحی ساده است که ما برای آزاد کردن بافتی به نام فرنولوم از لب بالایی یا زیر زبان انجام می دهیم تا دامنه حرکتی بهبود یابد. فرنکتومی لیزری با حداقل تهاجم ما نیازی به بیهوشی یا بخیه ندارد، عملاً بدون درد است و حداقل زمان بهبودی را شامل می شود.
  • کانال ریشه: دندان های شیری، درست مانند دندان های بالغ، ممکن است آسیب به پالپ دندان وارد کنند. ما کانال های ریشه را برای کودکان در هر سنی ارائه می دهیم و مطمئن می شویم که این روند راحت و بدون استرس باشد.
  • اورژانس های دندانپزشکی: ترومای صورت، از جمله آسیب به فک یا صورت، گاهی اوقات نیاز به جراحی دندان برای بازگرداندن لبخند سالم کودک شما دارد.
ادامه مطلب
جراحی ریشه دندان

 

انواع جراحی دندان اطفال

جراحی دندان کودکان شامل طیف گسترده ای از روش هاست که برای بهبود سلامت دهان و دندان در کودکان طراحی شده اند. برخی از رایج ترین انواع جراحی دندان کودکان عبارتند از:

فرنکتومی
فرنکتومی یک روش جراحی است که برای برداشتن فرنوم، چین کوچکی از بافت که لب ها یا زبان را به لثه ها متصل می کند، انجام می شود. این روش اغلب بر روی نوزادانی انجام می شود که دارای شرایطی به نام بند زبان یا لب بند هستند که می تواند در تغذیه با شیر مادر یا رشد گفتار اختلال ایجاد کند.

کشیدن دندان
کشیدن دندان یک عمل جراحی رایج دندانپزشکی کودکان است که برای برداشتن دندان آسیب دیده یا پوسیده ای که قابل نجات نیست انجام می شود. در برخی موارد، کشیدن کشیدن ممکن است برای ایجاد فضا برای درمان ارتودنسی ضروری باشد.

پالپوتومی
پالپوتومی روشی است که شامل برداشتن قسمت عفونی پالپ دندان و آب بندی آن برای جلوگیری از پوسیدگی بیشتر است. این روش اغلب بر روی دندان های شیری که تحت تأثیر حفره قرار گرفته اند انجام می شود.

تاج دندان
روکش ها و بریج ها وسایل پروتزی هستند که برای جایگزینی یا ترمیم دندان های آسیب دیده استفاده می شوند. روکش ها برای پوشاندن دندان آسیب دیده استفاده می شوند، در حالی که بریج برای جایگزینی یک یا چند دندان از دست رفته استفاده می شود.

لیزر دندانپزشکی
دندانپزشکی با لیزر یک نوع جراحی کم تهاجمی از جراحی دندان اطفال است که از لیزر برای از بین بردن پوسیدگی، سفید کردن دندان ها و درمان بیماری های لثه استفاده می کند.

ادامه مطلب
جراحی تاج دندان

 

جراحی دندان اطفال

چگونه می توانید از نیاز به جراحی دندان جلوگیری کنید؟

بهترین راه برای جلوگیری از نیاز به جراحی دندان اطفال، حفظ لبخند سالم است. این شامل حصول اطمینان از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه کودک برای جلوگیری از پوسیدگی است. فرزندتان را تشویق کنید که انتخاب های غذایی سالم داشته باشد و غذاها و نوشیدنی های شیرین یا اسیدی را محدود کند.

اگر فرزند شما در فعالیت‌های ورزشی شرکت می‌کند، از شما دعوت می‌کنیم در مورد یک محافظ دهان محافظ سفارشی با تیم ما صحبت کنید. فراموش نکنید که برای معاینات و تمیز کردن روتین دندانپزشکی کودکتان به  دندانپزشکی قائمی مراجعه کنید تا اطمینان حاصل کنید که سلامت دهان و دندان کودکتان در بهترین حالت باقی می ماند.

اطلاعات نویسنده

مطالب مشابه

درمان خانگی التهاب لثه
بهداشت دهان و دندان
دکتر محمد قائمی

درمان خانگی التهاب لثه

التهاب لثه نشانه‌ای از مشکلات رایج دهانی است که ممکن است باعث درد و ناراحتی ایجاد شود و به سلامت لثه‌ها آسیب برساند. روش‌های طبیعی

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

"(ضروری)" indicates required fields