دندان مصنوعی تهرانپارس

دندان مصنوعی تهرانپارس

فهرست مطالب

دندان مصنوعی چیست؟

 

دندان مصنوعی تهرانپارس جایگزین‌های متحرک برای دندان‌های از دست رفته و از دست دادن حجم استخوان مرتبط هستند. آنها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به راحتی روی لثه‌ها قرار بگیرند، نه تنها دندان‌های از دست رفته را جایگزین می‌کنند؛ بلکه شکاف‌های باقی مانده از آنها را پر می‌کنند. که برای سلامت دهان و دندان شما بسیار مهم است.

مشکلاتی که از دست دادن دندان‌ها در دهان شما ایجاد می‌کنند عبارت‌اند از:

 

  1. بدون دندان مجاور، آنهایی که در دو طرف شکاف باقی‌مانده‌اند ممکن است شروع به حرکت کنند. این می‌تواند باعث لق شدن دندان‌ها شود که ممکن است منجر به برداشتن آنها شود.
  1. از دست دادن دندان‌ها می‌تواند باعث مشکلاتی در گفتار شود و تلفظ برخی کلمات را سخت‌تر کند.
  1. فاصله بین دندان‌ها می‌تواند جویدن و خوردن غذا را سخت‌تر کند. بسته به تعداد دندان‌های از دست رفته، این می‌تواند منجر به ناتوانی در خوردن غذاهای جامد شود. این می‌تواند منجر به سوء تغذیه شود و کل بدن را تحت تأثیر قرار دهد.
  1. مشکلات سلامت روان ممکن است به دلیل از دست دادن دندان‌ها ایجاد شود. مشکلاتی مانند اضطراب و افسردگی از مشکلات رایج به دلیل عدم اعتماد به ظاهر هستند.

دندان مصنوعی تهرانپارس می‌توانند جایگزین یک دندان از دست رفته یا همه دندان‌های شما شوند، بسته به اینکه بهترین روش چیست. از آنجایی که دهان همه افراد متفاوت است، پروتزها از نظر اندازه و شکل متفاوت هستند. در نتیجه از مواد مختلفی استفاده می‌شود؛ زیرا برخی از آنها بسته به تعداد دندان‌هایی که نیاز به تعویض دارند، مؤثرتر از بقیه هستند.

انواع دندان مصنوعی تهرانپارس:

 

انواع دندان مصنوعی تهرانپارس:

 

گاهی اوقات افراد نیاز به تعویض تمام دندان‌های خود دارند در حالی که دیگران فقط به تعداد کمی نیاز دارند. در نتیجه، دو نوع پروتز در دسترس است.

 

 

۱.     دندان مصنوعی کامل:

دندان مصنوعی تهرانپارس کامل گاهی اوقات به عنوان “ست کامل” شناخته می‌شوند. آنها این نام را به این دلیل گرفته‌اند که اگر تمام دندان‌های بالا یا پایین شما از بین رفته باشد، یک پروتز کامل جایگزین آنها می‌شود. حتی اگر تعداد کمی از دندان‌های شما باقی مانده باشد، ممکن است توصیه شود آن‌ها را برداشته و با یک مجموعه کامل جایگزین کنید. این به این دلیل است که چند دندان آخر باقی مانده واقعاً برای دهان مفید نیستند. در حالی که پروتز کامل بسیار سودمندتر خواهد بود.

با این حال، اگر نیاز به کشیدن دندان دارید، ممکن است تا ۱۲ هفته طول بکشد تا بتوانید دندان مصنوعی دائمی داشته باشید. در طول این مدت پروتزهای موقت ارائه می‌شود تا دهان شما همچنان بتواند کار کند و لبخند بزند. این به این دلیل است که دهان پس از کشیدن به دلیل تورم تغییر شکل می‌دهد و به زمان نیاز دارد تا بهبود یابد. اگر دندان مصنوعی فوراً نصب می‌شد، به دلیل تغییرات در دهان، به سرعت توانایی خود را برای عملکرد صحیح از دست می‌داد.

قبلاً اشاره کردیم که از دست دادن حجم استخوان مرتبط مشکلی است که می‌تواند زمانی رخ دهد که شروع به از دست دادن دندان کنیم. اگرچه پروتزهای مصنوعی برای اکثر افراد به خوبی کار می‌کنند، اگر آنها از کاهش حجم استخوان رنج می‌برند، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود. این مشکلات شامل توانایی پروتز برای عملکرد صحیح و تحمل بیمار نسبت به آن است.

ادامه مطلب
مراقبت های بعد از درمان پروتز

 

۲.     پروتزهای کامل فوقانی:

دندان مصنوعی تهرانپارس کامل بالایی سقف دهان شما را می‌پوشانند و با ساکشن و کنترل ماهیچه‌ها در جای خود باقی می‌مانند. پروتزهای فوقانی کاملاً موفق هستند و نیازی به کمک زیادی برای ماندن ندارند. اگر دهان بزاق کافی برای کمک به مکش تولید کند و به درستی نصب شود، برای سال‌ها مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

مشکل این است که با گذشت زمان استخوان فک شما تغییر شکل می‌دهد و ممکن است دندان مصنوعی شروع به شل شدن کند. این به این دلیل است که آنها دیگر مانند گذشته مناسب نیستند و نمی‌توانند مکش کافی دریافت کنند. خطوط منظم برای جایگزینی سطح مناسب جدید، تناسب و مکش خوب را تضمین می‌کند. ما سعی می‌کنیم از استفاده از فیکساتور دندان مصنوعی مانند چسب اجتناب کنیم، اما برای برخی از بیماران ممکن است تنها گزینه باشد.

 

۳.     پروتزهای کامل تحتانی:

بر خلاف پروتزهای کامل فوقانی، ساخت پروتزهای کامل تحتانی بسیار دشوار است. دلایل متعددی برای این وجود دارد، اما این در درجه اول به سه دلیل برمی گردد.

  1. استخوان فک پایین باریک است.
  2. وقتی دندان‌هایمان را از دست می‌دهیم، استخوان فک پایین صاف می‌شود.
  3. فک پایین بسیار بیشتر از فک بالا حرکت می‌کند.

به دلیل مشکل بودن پروتزهای تحتانی، کار بخشی از آنها به طور ایمن به بیمار می‌رسد. اگرچه ممکن است ناامیدکننده باشد، پروتزهای تحتانی متکی به این هستند که استفاده کننده آن را یاد بگیرد که آن را با زبان، گونه‌ها و ماهیچه‌های خود کنترل کند. تکنیک‌های زیادی برای ایجاد دندان مصنوعی کامل وجود دارد. بسته به شکل دهان و نحوه قرارگیری استخوان‌های فک شما بر نحوه ساخت پروتز کامل تأثیر می‌گذارد.

مفهوم پروتز سوئیسی: اگر برآمدگی استخوانی صافی دارید، تنها گزینه مفهوم پروتز سوئیسی است که برای ایجاد یک وضعیت متعادل باثبات‌تر ایجاد شده است.

 

۴.     دندان مصنوعی جزئی:

دندان مصنوعی تهرانپارس جزئی برای پر کردن هر گونه شکاف از دست رفته در دندان‌های طبیعی شما ساخته می‌شوند. هنگامی که شما فقط تعداد کمی از دندان‌ها را از دست داده‌اید، دندان مصنوعی کامل همیشه ضروری نیست. پروتزهای جزئی به یک صفحه ساخته شده از فلز، پلاس متصل می‌شوند. تیک یا نایلون پروتز پارسیل با درگیر شدن زیر برش‌های طبیعی دندان‌های باقی مانده خود بیمار در جای خود ثابت می‌شود. دندان‌هایی که استفاده می‌شود باید سالم و ایمن باشند.

دندان مصنوعی تهرانپارس از چه چیزی ساخته شده است؟

دندان مصنوعی تهرانپارس از چه چیزی ساخته شده است؟

 

روزگار استفاده از دندان و استخوان حیوانات برای دندان مصنوعی گذشته است. از لحاظ تاریخی از مواد دیگری از جمله طلا و چوب نیز استفاده شده است. دندانپزشکی مدرن همچنین از مواد متعددی مانند پلاستیک، فلز یا نایلون استفاده می‌کند.

متداول‌ترین ماده مورد استفاده، اکریلیک است، زیرا دوام زیادی دارد و گزینه ارزان‌تری است. پرسلن همچنین می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و نتیجه نهایی طبیعی‌تری ایجاد کند. با این حال گران‌تر از اکریلیک و سنگین‌تر است. پروتزهای اکریلیک کامل به دندانپزشکان این امکان را می‌دهد تا با تغییر بدن شما، ناحیه مناسب را برای حداکثر مکش تطبیق داده و مجدداً سطح کنند.

ادامه مطلب
دندان مصنوعی کامل

استفاده از ترکیبی از اکریلیک و مواد فلزی، به ویژه در پروتزهای پارسیل، برای دندان مصنوعی تهرانپارس غیرمعمول نیست. برای صفحه پروتز می‌توان از فلزاتی مانند فولاد و کروم استفاده کرد که دندان مصنوعی اکریلیک به آن متصل شده است. اگرچه فلز ممکن است در دهان قابل مشاهده باشد، اما مزایایی در رابطه با ساخت آن دارد. فلز باعث دوام بیشتر پروتز می‌شود و از صفحه اکریلیک نازک‌تر خواهد بود. یک صفحه نازک‌تر به دندان مصنوعی کمک می‌کند تا دقیق‌تر قرار بگیرد و در نتیجه راحت‌تر باشد.

این امکان وجود دارد که پروتزها با موادی ساخته شوند که معمولاً از پلاستیک آنها را بسیار انعطاف پذیر می‌کند. اگرچه مزایای خود را دارد، از جمله این واقعیت که نیازی به گیره برای ماندن در جای خود نیست، معایبی نیز دارد. یکی از مشکلات انعطاف پذیر بودن به این معنی است که حرکت وجود دارد. این می‌تواند منجر به آسیب به دندان‌ها یا لثه‌های باقی مانده شود.

 

هزینه دندان مصنوعی تهرانپارس چقدر است؟

 

هزینه دندان مصنوعی متفاوت خواهد بود. دندانپزشکان مختلف آنها را با قیمت‌های مختلف ارائه می‌دهند. قیمت نیز بسته به تعداد دندان مصنوعی مورد نیاز شما و اینکه آیا به یک مجموعه کامل از پروتز دندان نیاز دارید یا جزئی متفاوت خواهد بود. پروتزهای BPS و پروتزهای سوئیسی چون با مواد بهتری ساخته شده‌اند که راحت‌تر می‌شوند و واقعی‌تر به نظر می‌رسند. گران‌تر هستند.

آیا دندان مصنوعی تهرانپارس نیاز به نگهداری زیادی دارد؟

آیا دندان مصنوعی تهرانپارس نیاز به نگهداری زیادی دارد؟

 

مراقبت از دندان مصنوعی جدید بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود که آنها تا حد ممکن دوام می‌آورند. اگر به دندان مصنوعی جزئی نیاز دارید، مهم است که از دندان‌های باقی مانده خود مراقبت کنید. برای این کار باید دندان‌ها، لثه‌ها و زبان خود را دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید. یک بار در شب و یک بار صبح. حتی اگر پروتز جایگزین دندان‌های از دست رفته شما شود، مراقبت نکردن از دندان‌های طبیعی می‌تواند منجر به بیماری لثه، پوسیدگی دندان و مشکلات بیشتر دندانی شود.

دندان‌های مصنوعی شما باید دو بار در روز، یک بار در صبح و یک بار در عصر تمیز شوند. با این حال مهم است که ابتدا آنها را مسواک بزنید تا ذرات غذای باقیمانده از بین بروند.

تمام افرادی که از دندان مصنوعی تهرانپارس استفاده می‌کنند باید به طور مرتب به دندانپزشک خود مراجعه کنند. آنها می‌توانند اطمینان حاصل کنند که دهان و لثه سالم و عاری از بیماری هستند. حتی اگر دندانی باقی نمانده باشد، باز هم معاینات مهم است. این به این دلیل است که غربالگری سلامت دهان برای بیماری‌ها و سرطان‌های دهان ضروری است.

 

مزایای استفاده از دندان مصنوعی تهرانپارس:

 

پروتزهای مصنوعی می‌توانند مجموعه‌ای از دندان‌های کاملاً کارآمد را به شما ارائه دهند که می‌توانند ظاهر شما را بازگردانند و ظاهر زیبایی را با کسری از هزینه در مقایسه با ایمپلنت ارائه دهند. آنها حداقل سه مزیت مهم را ارائه می‌دهند:

ادامه مطلب
پروتزهای مبتنی بر ایمپلنت

 

۱.     فواید زیبایی:

پروتزها برای جلوگیری از جابه‌جایی بیشتر دندان‌های باقی‌مانده و حمایت از ساختار صورت، دندان‌های از دست رفته را برمی‌گردانند. دندان مصنوعی می‌تواند به گونه و دهان شما تعریف اصلی خود را بدهد، لبخند شما را بازگرداند و ظاهری جوان‌تر ایجاد کند.

 

۲.     مزایای عملکردی:

دندان مصنوعی تهرانپارس به بیماران اجازه می‌دهد تا عملکرد دهان و دندان را به حداکثر برسانند، همچنین گفتار بهتر و کیفیت ارتباط بهتری دارند.

 

۳.     قیمت مقرون به صرفه:

 پروتزها کم‌هزینه‌ترین راه حل برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته هستند. برخلاف پروتزهای قدیمی و سنتی، پروتزهای مدرن امروزه از مواد پیشرفته‌تر و طبیعی‌تر ساخته می‌شوند و تناسب راحت‌تری دارند. با این حال، جایگزین‌هایی برای دندان مصنوعی وجود دارد که مزایای بیشتری را ارائه می‌دهد.

 

معایب پروتزهای مصنوعی تهرانپارس:

با وجود تمام مزایای ذکر شده پروتز، این راه حل مقرون به صرفه برای ترمیم دندان دارای معایبی است. از جمله اشکالات رایج گزارش شده پروتزهای مصنوعی به شرح زیر است:

 

  1. تناسب و ناراحتی ناقص مخصوصاً برای اولین بار.

 

  1. حساسیت به تحریک دوره‌ای و زخم‌های دهانی ناشی از فشردن، جویدن یا گیرکردن ذرات غذا در بین لثه و دندان مصنوعی.

 

  1. مشکل در جویدن یا خوردن برخی غذاها مانند غذای ترد یا چسبنده.

 

  1. نگهداری و تمیز کردن نامناسب؛ پروتزهای مصنوعی باید به طور دوره‌ای خارج شوند و با محلول تمیز کننده آغشته شوند.

 

  1. کمی ناراحتی در صحبت کردن یا گفتن کلمات خاص، اگرچه با عادت کردن به دندان مصنوعی این ناراحتی برطرف می‌شود.

 

 دندان مصنوعی تهرانپارس

 

اگر می‌خواهید جایگزین راحت‌تر و پایدارتری برای دندان مصنوعی داشته باشید، می‌توانید جایگزین‌های زیر را در نظر بگیرید:

ایمپلنت‌های دندانی: با ایمپلنت، دندان‌های مصنوعی به وسیله جراحی به استخوان و فک متصل می‌شوند. برخلاف پروتز، ایمپلنت‌ها دائمی هستند و مانند دندان‌های طبیعی کاملاً با استخوان‌های زیرین ادغام می‌شوند.

پل‌های دندانی: بریج شامل یک تا سه دندان مصنوعی است که از طریق اتصال دهنده‌های فلزی و پلاستیکی به دندان‌های طبیعی مجاور متصل می‌شوند.

اگرچه آنها به طور قابل توجهی گران‌تر از پروتزهای مصنوعی هستند، اما این جایگزین‌ها می‌توانند راحتی و تناسب بهتر، دائمی‌تر و ظاهر طبیعی‌تری را تضمین کنند. همچنین راه‌حل‌های ترمیم دیگری مانند پروتزهای متکی به ایمپلنت وجود دارند که مزایای بیشتری نسبت به پروتزهای معمولی دارند؛ اما در مقایسه با ایمپلنت‌های دندانی هزینه کمتری دارند. برای یافتن بهترین گزینه ترمیمی موجود که به بهترین وجه با نیازها و بودجه شما مطابقت دارد، با دندانپزشک خود مشورت کنید.

 

اطلاعات بیشتر

دندان‌های مصنوعی در طول سال‌ها بسیار تغییر کرده‌اند. آنها به دلیل معرفی نادرست آنها به عنوان نشانه پیری و داشتن بهداشت نامناسب دندان، شهرت بدی به دست آورده‌اند. احتمالاً کارتون یا تصویری از بیرون آمدن دندان‌های مصنوعی هنگام خوردن غذای سفت مانند سیب را دیده‌اید. واقعیت این است که پروتزهای مصنوعی بسیار راحت‌تر و ایمن‌تر از آنچه به تصویر کشیده می‌شوند، هستند.

 

 

اطلاعات نویسنده

مطالب مشابه

دلایل نیاز به جراحی دندان کودکان
دندانپزشکی کودکان
دکتر محمد قائمی

دلایل نیاز به جراحی دندان کودکان

دلایل نیاز به جراحی دندان در کودکان می‌تواند شامل عوامل مختلفی باشد، از مراقبت‌های معمول تا رسیدگی به مسائل رشدی گرفته تا مداخلات اورژانسی پس

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

"(ضروری)" indicates required fields