مراقبت از دندان کامپوزیت ونیر

مراقبت از دندان کامپوزیت ونیر

فهرست مطالب

۵ نکته برای تمیزکردن و مراقبت از دندان کامپوزیت ونیر:

هیچ راهی بهتر از رفع مشکلات زیبایی دندان با کامپوزیت ونیر برای بهبود سریع و شدید ظاهر دندان شما وجود ندارد. درحالی‌که می‌توانید شلوغی، شکاف‌ها و سایر مشکلات ونیر را با بریس‌های ارتودنسی درمان کنید، تا دو سال در پوشیدن آن‌ها گیر می‌افتید و هر روز با دردسر و خجالت دست‌وپنجه نرم می‌کنید. کامپوزیت ونیر راه‌حل بسیار سریع‌تری را ارائه می‌دهند و لبخند کامل و درخشانی را که می‌خواهید در کمترین زمان به شما می‌دهند و اعتماد به نفس شما را در این فرآیند افزایش می‌دهند.

البته اگر می‌خواهید روکش‌های کامپوزیت ونیر ماندگار شوند، باید مراقبت از دندان کامپوزیت ونیر را در اولویت خود قرار دهید. همان‌طور که باید دندان‌های طبیعی خود را تمیز و حفظ کنید تا آنها را درخشان و زیبا نگه دارید، باید اقداماتی را انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که روکش‌های چینی شما همچنان لبخند شما را برای سال‌های آینده بهبود می‌بخشد. در غیر این صورت می‌توانید شاهد تجمع پلاک و جرم، لکه گرفتگی و سایر زوال‌های ناخوشایند باشید.

با مراقبت مناسب، روکش‌های شما می‌توانند ۱۰ سال یا بیشتر دوام بیاورند و مانند روزی که آن‌ها را دریافت کردید، ظاهری زیبا داشته باشند. در اینجا فقط چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا کامپوزیت ونیرهای خود را تمیز کنید تا از بیشترین طول عمرآنها لذت ببرید.

مراقبت از دندان کامپوزیت ونیر

 

بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید:

اگر بعد از هر وعده غذایی یا حداقل دو بار در روز مسواک بزنید، نخ دندان بکشید و با دهان‌شویه بشویید، در مسیر درستی قرار دارید که کامپوزیت ونیر های خود را تمیز و به‌خوبی نگهداری کنید. درهرصورت، ممکن است به نکاتی ازطرف دندانپزشک خود نیاز داشته باشید تا مطمئن شوید که کامپوزیت ونیرهای خود را با مراقبت مناسب درمان می‌کنید.

ادامه مطلب
روکش تمام سرامیکی

بزرگ‌ترین مشکلی که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند، یادگیری نحوه مسواک زدن و نخ دندان کشیدن با کامپوزیت ونیر است. اگر در تمیزکردن دندان‌هایتان تا حدی خشن هستید، ممکن است با ایجاد بریدگی یا ترک به روکش‌ها آسیب بزنید. هنگامی که کامپوزیت ونیر ها اعمال شد، دندانپزشک شما می‌تواند به شما آموزش نحوه صحیح مسواک زدن و نخ دندان کشیدن در اطراف کامپوزیت ونیر جدید را ارائه دهد.

 

خمیردندان خود را درست انتخاب کنید:

علاوه بر تغییر تکنیک‌های خود در مورد بهداشت دندان، ممکن است بخواهید پس از استفاده از کامپوزیت ونیر ها، خمیردندان خود را تغییر دهید. دلیل آن این است که کامپوزیت ونیر می‌تواند توسط مواد ساینده، از جمله خمیردندان‌های شن که برای پاک کردن لکه‌های سطحی روی دندان‌ها هستند، آسیب ببیند.

هنگامی که دندانپزشک شما روکش‌ها را انتخاب می‌کند، آنها را با دقت با دندان‌های اطراف مطابقت می‌دهد تا به طور یکپارچه با لبخند شما ترکیب شوند. خمیردندان سفیدکننده می‌تواند به جلوگیری از لکه شدن دندان‌های طبیعی و ظاهر متفاوت با روکش‌های شما در طول زمان کمک کند. همچنین می‌تواند به جلوگیری از لک شدن سطح روی روکش‌ها کمک کند.پلیش کامپوزیت ونیر

 

از مصرف غذاهای مضر اجتناب کنید:

بسیاری از غذاها می‌توانند برای کامپوزیت ونیرها و همچنین دندان‌های طبیعی شما مضر باشند. به‌عنوان‌مثال، جویدن یخ یا آب نبات سفت می‌تواند به یک اندازه برای هر دو مضر باشد و باعث بریدگی و ترک‌های نامناسب شود.

از طرفی، غذاهایی که به عنوان لکه دار کردن دندان‌های طبیعی شناخته می‌شوند، مانند قهوه، چای، شراب، زغال اخته و رنگ‌های غذایی، به‌عنوان مثال، نباید روی روکش‌های شما تأثیر منفی بگذارند. تنها مشکل این است که آنها می‌توانند دندان های طبیعی را در کنار روکش‌ها لکه‌دار کنند و در طول زمان تفاوت رنگ قابل‌توجهی ایجاد کنند و احتمالاً می‌خواهید از این کار اجتناب کنید.

ادامه مطلب
بهترین زمان مسواک زدن چه زمانی از روز است؟

 

عادت‌های بد را کنار بگذارید:

می‌دانید که استفاده از دخانیات به طور کلی برای سلامتی شما مضر است، اما می‌تواند به ویژه برای سلامت دهان و دندان شما مضر باشد. سیگار و سایر دخانیات علاوه بر خطراتی که برای سلامتی شما دارند، می‌توانند به دلیل رنگ زرد به دندان‌ها و روکش‌های شما آسیب وارد کنند. اگر می‌خواهید از ظاهر ‌ کامپوزیت ونیرهای مرواریدی خود محافظت کنید، عدم استفاده از دخانیات برنامه خوبی است.

به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید:

شما قدرت زیادی برای حفظ کامپوزیت ونیر ها و همچنین دندان‌های طبیعی و به‌طورکلی سلامت دهان و دندان خود دارید. با رعایت بهداشت دهان و دندان و آگاهی از این که چگونه مواد مختلف می‌توانند به روکش‌ها آسیب برسانند، می‌توانید گام‌هایی بردارید تا لبخند خود را برای سال‌ها زیبا نگه دارید.

با این وجود، شما هنوز باید به طور منظم برای تمیزکردن و معاینه به دندانپزشک خود مراجعه کنید. حتی اگر روکش‌ها مانند دندان‌ها دچار زوال و پوسیدگی نمی‌شوند، همچنان باید دندان‌ها و لثه‌های سالم را برای حمایت از روکش‌های بادوام حفظ کنید. متخصصان دندانپزشکی می‌توانند به شما کمک کنند تا تعیین کنید چه زمانی برای محصولات جایگزین آماده هستید.

مراقبت از دندان کامپوزیت ونیر

استفاده از نایت گارد:

 محافظ شب طوری عمل می‌کند که از تماس دندان‌های بالا و پایین با یکدیگر جلوگیری می‌کند. این می‌تواند برای افرادی که عادت به فشردن یا ساییدن دندان‌های خود در طول خواب دارند بسیار مفید باشد. فشار دادن می‌تواند به روکش دندان ها آسیب برساند.

 

اطلاعات نویسنده

مطالب مشابه

دلایل نیاز به جراحی دندان کودکان
دندانپزشکی کودکان
رستم زاده

دلایل نیاز به جراحی دندان کودکان

دلایل نیاز به جراحی دندان در کودکان می‌تواند شامل عوامل مختلفی باشد، از مراقبت‌های معمول تا رسیدگی به مسائل رشدی گرفته تا مداخلات اورژانسی پس

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

"(ضروری)" indicates required fields