چگونه کودکان را به مسواک زدن تشویق کنیم؟

مسواک زدن

فهرست مطالب

مزایای بهداشت مناسب دهان و دندان هرگز توسط کسانی که آن را به خوبی انجام می دهند شناخته نمی شوند. بهداشت نامناسب دهان و دندان منجر به نامناسب بودن دندان ها، حفره ها، درد، بیماری لثه و از دست دادن دندان می شود. کودکانی که به درستی مراقبت از دندان های خود را شروع می کنند فقط باید با مشکلات دندانی ناشی از ژنتیک مقابله کنند.

از آنجایی که مراقبت خوب از دهان فایده مستقیم قابل تشخیصی ندارد، قوی ترین تشویق برای انجام  روزانه مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و استفاده از شستشوی دهان با تقویت الگو و مقایسه است.

چگونه کودکان را به مسواک زدن تشویق کنیم؟

  1. استفاده از کتاب های تصویری قبل و بعد در دندانپزشک

به طور معمول، یک مطب دندانپزشکی یک بروشور یا کلاسور سه حلقه ای در اتاق انتظار دارد که مملو از داستان های موفقیت آمیز ترمیم دندان است که دارای تصاویر گرافیکی قبل و بعد است. هدف از تصاویر ارائه خدمات به کسانی است که مشکلات دندانی مشابهی دارند. والدین می توانند از این تصاویر برای آموزش کودکان در مورد اینکه وقتی به درستی از دندان ها مراقبت نمی شوند چه اتفاقی می افتد استفاده کنند.

به دنبال نمونه هایی از کارهای ترمیمی باشید که به دلیل پوسیدگی انجام شده است. در مورد هزینه با استفاده از مثال‌هایی در دنیای واقعی صحبت کنید که کودک می‌تواند بفهمد، مانند مقایسه هزینه پر کردن، کشیدن و تعویض دندان با خرید کنسول‌های بازی، دوچرخه‌های جدید و سایر موارد موجود در لیست آرزوهای او.

قرص های نشان دهنده پلاک

  1. قرص های نشان دهنده پلاک در مسواک زدن

قبلاً برای کودکان معمول بود که اصول اولیه بهداشت دهان و دندان مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را در مدرسه یاد بگیرند. جایزه ای که هر کودکی با آن کنار می رفت یک مسواک جدید و یک لوله خمیر دندان بود. همه در کلاس همچنین باید تبلت‌های افشاکننده پلاک را امتحان کنند. ابتدا روش صحیح مسواک زدن به بچه ها آموزش داده میشود. سپس مسواک میرنند. پس از آن، از قرص های آشکار کننده پلاک برای نشان دادن میزان جرم باقی مانده روی دندان ها و محل قرارگیری آن استفاده شود.

زمان کلاس معمولاً مانع از درک معنای استفاده از تبلت ها توسط هر کودک می شود. خیلی جالب است که دندان هایتان با رنگی که به پلاک می چسبد آغشته شود. والدین می توانند با صرف زمان برای بحث کامل درباره تکنیک مسواک زدن، این تجربه را بازسازی کنند. قرص های آشکار کننده پلاک در داروخانه ها و آنلاین موجود است.

ادامه مطلب
ارتودنسی در فرجام

 

  1. انتخاب مسواک

برای انتخاب مسواک، یک خرید ویژه انجام دهید. باید رویدادی باشد که اهمیت آن را مشخص کند. به جای اینکه فقط یک مسواک را در یک فروشگاه مواد غذایی یا داروخانه بردارید، آن را به یک سفر ویژه تبدیل کنید تا ابزاری را که شماره یک در محافظت از دندان است انتخاب کنید. مهمتر از خمیردندان است!

فرقی نمی کند باطری باشد یا دستی. آنچه مهم است این است که توسط انجمن دندانپزشکی تایید شده باشد، دارای موهای نرم باشد. کودک را تشویق کنید تا مسواک مورد علاقه خود را با رنگ یا شخصیت متحرک انتخاب کند. هدف این است که آن را به یک تجربه شخصی تبدیل کنید.

انتخاب خمیر دندان

  1. انتخاب خمیر دندان

عطر و طعم بسیار مهم است حتی اگر خمیردندان ها از موضوعات بازاریابی برای کودکان استفاده کنند. آخرین قهرمان فیلم ممکن است صورت خود را روی جعبه چسبانده باشد، اما ممکن است طعم آن چیزی نباشد که کودک دوست دارد یا نمی تواند آن را تحمل کند. خمیردندان‌های بزرگسالان معمولاً طعم نعنایی قوی دارند زیرا به اصطلاح خاصیت خوشبو کنندگی دارند.

کودکان اغلب طعم های میوه ای ملایم تری را برای خمیر دندان ترجیح می دهند. والدین باید خمیر دندان کودکان خود را امتحان کنند تا ببینند به دلیل طعم دهنده های نعناع می سوزد یا مور مور می شود. اینها معمولاً برای کودکان خردسال خاموشی برای مسواک زدن هستند. آن‌ها می‌توانند در طول سال‌هاد به خمیردندان های نعنایی روی بیاورند.

نخ دندان کشیدن را آسان کنید

  1. نخ دندان کشیدن را آسان کنید

ممکن است نخ دندان کشیدن دندان های شیری که در نهایت می ریزند بی ارزش به نظر برسد، اما یادگیری نحوه صحیح انجام آن و ورود به مراسم انجام آن باید زودتر شروع شود. نخ دندان باید تا زمانی که والدین مطمئن شوند که خطر بازی با نخ یا قورت دادن آن توسط کودک وجود ندارد، کنترل شود. از انواع نخ سال های قبل خودداری کنید. حتی انواع واکس شده در مقایسه با انواع نخ ریبونی که به راحتی بین دندان ها می لغزند خشن هستند.

در نهایت، با یک مطب دندانپزشکی خانوادگی که دارای یک دندانپزشک و متخصص بهداشت با تجربه در برخورد با کودکان است، ارتباط برقرار کنید. تقویت مثبت شیوه های خوب مراقبت از دهان زمانی که توسط یک متخصص انجام شود، بسیار پیش می رود. والدین باید مراقبت خوب از دهان را تشویق کنند و بازخورد تقویتی مثبت باید از طرف دندانپزشک و متخصص بهداشت باشد.

ادامه مطلب
بلیچینگ

 

 نکته ای که هنگام انتخاب دندانپزشک باید به آن توجه کنید

آیا به دندانپزشک جدید نیاز دارید؟ اگر چنین است، هیچ زمانی مانند زمان حال برای شروع به دنبال دندانپزشک مناسب برای شما وجود ندارد. گاهی اوقات می توان گفتن آن آسان تر از انجام آن باشد، به خصوص اگر ندانید که باید به دنبال چه باشید. هنگامی که به دنبال دندانپزشک جدید هستید، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. در دسترس بودن یکی از مهمترین چیزهایی که در دندانپزشک باید به دنبال آن باشید، در دسترس بودن است که برای شما مناسب است.

اگر دندانپزشکی عالی نتواند شما را ببیند، برای شما مفید نیست. برخی از افراد بدشان نمی‌آید از دست دادن کار یا تعهدات دیگر برای یک قرار ملاقات دندانپزشکی، اما آیا بهتر نیست که بین تعهدات مختلف و مراجعه به دندانپزشک یکی را انتخاب کنید؟ به دنبال دندانپزشکی باشید که زمان های مناسب برای قرار ملاقات ارائه می دهد، بیماران جدید را می پذیرد. اگر می خواهید در طول قرار ملاقات خود راحت باشید، دندانپزشکی را انتخاب کنید که فضایی راحت را در مطب خود ایجاد کند.

  زمانی که روی صندلی نشسته‌اید و دندان‌هایتان را تمیز و معاینه می‌کنید، ممکن است عینک‌های خاصی را به شما پیشنهاد کنند تا از چشمان شما در برابر روشنایی نور محافظت کنند. ممکن است موسیقی ملایمی در حال پخش باشد. مطب ممکن است در هر اتاق تلویزیون داشته باشد تا بیماران بتوانند یک فیلم یا نمایش مورد علاقه خود را تماشا کنند تا ذهن خود را از قرار ملاقات دور کنند. دندانپزشک، دستیاران و کارکنان باید شخصیت هایی داشته باشند که به شما آرامش دهد. در حالت ایده‌آل، آن‌ها برای کمک به افرادی که اضطراب یا فوبیاهای دندانی خاص دارند نیز آماده خواهند بود. خدمات ارائه شده در دفتر یکی دیگر از عوامل مهمی است که باید در نظر گرفته شود.

اگر به درمانی نیاز دارید که توسط یک دندانپزشک ارائه نشده است، باید شخص دیگری را پیدا کنید که بتواند درمان را ارائه دهد. نیازهای دندانی خود را در نظر بگیرید. مطمئن شوید که دندانپزشکی را انتخاب می کنید که بتواند این نیازها را درمان کند. در حالت ایده‌آل، دندانپزشک شما خدمات جامعی را ارائه می‌دهد تا دیگر نگران رفتن به جای دیگری برای درمان نباشید. همه دندانپزشکان برای اینکه دندانپزشک شوند، تحصیلات و آموزش های خاصی را پشت سر می گذارند.

این بدان معنا نیست که همه دندانپزشکان برای همه مناسب هستند. برای یافتن دندانپزشکی که احساس می کنید می توانید به او اعتماد کنید، وقت بگذارید. آنها یکی از بهترین شرکای شما در سفر شما به سمت سلامت دندان مادام العمر خواهند بود.

ادامه مطلب
خدمات تخصصی دندانپزشکی اطفال در شرق تهران (کلینیک دکتر قائمی)

وقتی به دندانپزشکی فکر می کنید، چه چیزهایی به ذهنتان می رسد؟ برای بسیاری، سفر به دندانپزشک چیزی بیش از یک تمیز کردن و معاینه معمولی ندارد. برای دیگران، این به معنای پر کردن حفره ها یا انجام کانال ریشه است. برخی برای سفید کردن دندان های خود یا استفاده از روکش به دندانپزشک مراجعه می کنند. همه این درمان های مختلف در یکی از سه دسته قرار می گیرند: دندانپزشکی پیشگیرانه، ترمیمی یا زیبایی. دندانپزشکی پیشگیرانه بر پیشگیری از مشکلات و بیماری هایی که می توانند دهان را آزار دهند، تمرکز دارد.

دندانپزشکی پیشگیرانه برای همه است زیرا همه از مراقبت هایی سود می برند که از مشکلات و بیماری ها جلوگیری می کند. این نوع مراقبت شامل تمیز کردن روتین دندان، معاینات،  اشعه ایکس و اوزون درمانی است. هنگامی که با تلاش خودتان برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن درست و کامل ترکیب شود، در پیشگیری از مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان و بیماری لثه کاملاً مؤثر است. دندانپزشکی ترمیمی گاهی اوقات سلامت دهان به خطر می افتد.

این ممکن است به دلیل بیماری های دهان و دندان باشد یا به سادگی آسیب ناشی از ضربه های دندانی متحمل شده است. هنگامی که این اتفاق می افتد، دندانپزشکی ترمیمی برای رفع آسیب و بازیابی سلامت و زیبایی دندان ها وارد عمل می شود. روش های دندانپزشکی ترمیمی شامل مواردی مانند پرکردن، کانال های ریشه، تاج، بریج، دندان مصنوعی، لیزر درمانی، ارتودنسی، ایمپلنت و درمان بیماری های لثه است. پس از اتمام درمان، باید در مراقبت از دندان های خود کوشا باشید تا از بازگشت مشکلات جلوگیری کنید.

دندانپزشکی زیبایی اگر می خواهید لبخندی زیباتر داشته باشید، دندانپزشکی زیبایی راهی است که باید انجام دهید. دندانپزشکی زیبایی بر روی بهبود ظاهر دندان ها با تغییر شکل، رنگ و تراز آنها تمرکز دارد. بین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی از نظر روش ها همپوشانی وجود دارد. تاج ها، پل ها، ایمپلنت ها، پرکردن ها، دندان های مصنوعی و ارتودنسی می توانند به عنوان دندانپزشکی زیبایی و همچنین ترمیمی واجد شرایط باشند. سایر روش‌ها مانند سفید کردن، کانتورینگ و روکش‌ها بیشتر در دسته دندانپزشکی زیبایی قرار می‌گیرند. درک انواع مختلف دندانپزشکی می تواند درک نحوه دریافت نوع درمان مورد نیاز را آسان تر کند.

اطلاعات نویسنده

مطالب مشابه

دلایل نیاز به جراحی دندان کودکان
دندانپزشکی کودکان
دکتر محمد قائمی

دلایل نیاز به جراحی دندان کودکان

دلایل نیاز به جراحی دندان در کودکان می‌تواند شامل عوامل مختلفی باشد، از مراقبت‌های معمول تا رسیدگی به مسائل رشدی گرفته تا مداخلات اورژانسی پس

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

"(ضروری)" indicates required fields