یک مخترع از امریکا یک مرطوب کننده هوا انقلابی را با الهام از فناوری مسواک به ثبت رساند.

مرطوب کننده هوا بر اساس مسواک

فهرست مطالب

Aryeh Tench می گوید که مرطوب کننده هوا انقلابی را با الهام از فناوری مسواک، فقط یک قطعه متحرک دارد و بسیار ارزان تر، تمیزتر و کارآمدتر از هر دستگاهی است که در حال حاضر موجود است.

کشورهای گرمسیر از کولر استفاده می کنند. کشورهای سردسیر از دستگاه های مرطوب کننده استفاده می کنند. صدها میلیون خانه در سراسر اروپای شمالی، شمال ایالات متحده و جاهای دیگر از آنها برای افزودن رطوبت به هوای خشک شده در اثر گرما استفاده می کنند. رطوبت اضافی خشکی سینوس ها، گلودرد، لب های ترک خورده و سایر بیماری های زمستانی را کاهش می دهد.

مرطوب کننده هوا

مرطوب کننده هوا

دستگاه‌های مرطوب کننده هوا که در حال حاضر در بازار وجود دارند باکتری‌ها و کپک‌ها را پرورش می‌دهند، تراکم ایجاد می‌کنند و برای تمیز کردن کابوس هستند.

آنها همچنین گران هستند، به خصوص مدل های تجاری که به طور گسترده در گلخانه ها، صنعت و حمل و نقل مواد غذایی در یخچال استفاده می شود.

تنچ معتقد است که راه حل ساده ای را ارائه کرده است که می تواند روش ساخت مرطوب کننده ها را متحول کند.

ماشین های موجود امروزه یا آب را می جوشانند تا بخار ایجاد کنند یا از فن ها یا روش های دیگر برای تبخیر آب استفاده می کنند.

دستگاه او دارای یک قطعه متحرک واحد و  همچنین یک عصا مجهز به ۶۰۰۰ رشته نایلونی بسیار ظریف، شبیه به موهای مسواک است.

در حین چرخش، رشته‌ها بسیار سریع ارتعاش می‌کنند تا سرعت ۵۰ مایل در ساعت  و آب را به قطرات کوچک‌تر از هر روش دیگری می‌شکنند.

ادامه مطلب
سلامت لثه

تنچ به NoCamels می گوید: «من متوجه شدم که در اعماق این رشته نایلونی کوچک قدرت فوق العاده ای وجود دارد.

یک دستگاه مرطوب کننده خانگی که آب را می جوشاند تا بخار ایجاد کند.

dr ghaemi esnd gddd2ecchedvet

«اگر این رشته‌ها را خم کنید و بگذارید بچسبند، تمام انرژی که در آنها می‌گذارید با تکان دادن آن قطرات با سرعت بسیار بالا خارج می‌شود.»

فوراً کار می‌کند و آب را در ۱/۱۰۰ ثانیه تبخیر می‌کند، در دستگاهی که شبیه تهویه مطبوع است.

تنچ در صدد یافتن راهی برای قرار دادن هزاران رشته با فاصله یک میلی متری از همدیگر شد تا همه آنها به صورت جداگانه ارتعاش کنند و آب را به کوچکترین ذرات قابل تصور بشکنند. و این پیشرفت “ساده” کلید رطوبت ساز جدید اوست.

تنچ نمونه اولیه ماشینی را در عمل نشان می دهد که قادر به پمپاژ هوای خشک با رطوبت ۷۵ درصد است. این مقدار آبی است که در حال حاضر در هوا در مقایسه با حداکثر مقدار ممکن در یک دمای معین وجود دارد.

ما یکی از بهترین روش‌های اتمیزه کردن (شکستن مایع به قطرات کوچک) در تاریخ را اختراع و ثبت کرده‌ایم، فرآیند اسنپ، که از یک منبع انرژی ناشناخته برای شکستن مایع به قطرات کوچک‌تر استفاده می‌کند.

تنچ می‌گوید: «اکنون ما در حال طراحی اولین نمونه‌های آلفای یک دستگاه رطوبت‌ساز هستیم که سریع‌تر، تمیزتر، ارزان‌تر، سبک‌تر، کوچک‌تر، کارآمدتر و در برقراری ارتباط با مالک بهتر از هر تجهیزات مرطوب‌کننده موجود در بازار باشد.» شرکت Tench Labs را در اورشلیم تأسیس کرد.

مرطوب کننده هوا انقلابی را با الهام از فناوری مسواک

Tench می گوید مردم سالانه ۳۰ میلیون دستگاه مرطوب کننده کوچک می خرند، بنابراین به وضوح تقاضا وجود دارد. مرطوب کننده های صنعتی برای پرورش قارچ و سایر گیاهان، حفظ محصولات، تولید کاغذ و لوازم الکترونیکی و شراب سازی استفاده می شود.

ادامه مطلب
دندانپزشکی اطفال در فرجام

تنچ می گوید: «آنها به اشکال مختلف رطوبت بسیار بسیار زیاد نیاز دارند. و آن‌ها حاضرند تمام هزینه‌های خرید و راه‌اندازی تجهیزات، تمیز کردن، و مشکلات ناشی از این سطح بالای رطوبت را بپردازند.»

تنچ می‌گوید که خرید دستگاه او ۱۵۰ دلار و تقریباً به اندازه یک لامپ ۱۰ واتی، معادل فقط ۴ دلار در ماه، هزینه خواهد داشت. او فکر می‌کند اولین مدل‌هایی که در امریکا تولید می‌شوند، تا ۱۸ ماه دیگر برای فروش در دسترس خواهند بود.

ما از شاخه ای از دولت امریکا برای ساخت نمونه های اولیه و استخدام مهندسان بودجه دریافت کردیم. بنابراین اکنون ما با این مهندسان کار می کنیم، نمونه های اولیه می سازیم و آنها را آزمایش می کنیم و می خواهیم وارد بازارهای مصرف کننده و صنعت شویم.

اطلاعات نویسنده

مطالب مشابه

دلایل نیاز به جراحی دندان کودکان
دندانپزشکی کودکان
دکتر محمد قائمی

دلایل نیاز به جراحی دندان کودکان

دلایل نیاز به جراحی دندان در کودکان می‌تواند شامل عوامل مختلفی باشد، از مراقبت‌های معمول تا رسیدگی به مسائل رشدی گرفته تا مداخلات اورژانسی پس

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

"(ضروری)" indicates required fields