جراحی دندان در تهرانپارس

جراحی دندان در تهرانپارس

فهرست مطالب

رایج‌ترین روش‌های جراحی دندان در تهرانپارس

جراحی دندان در تهرانپارس بخشی از خدمات دندانپزشکی کلینیک قائمی است و شاخه‌ای از پزشکی است که به دندان، لثه و دهان می‌پردازد. دندانپزشکان متخصصان رشته دندانپزشکی هستند و به درمان، پیشگیری، تشخیص و مطالعه شرایط مختلف، اختلالات گوناگون و بیماری‌های دهان می‌پردازند. درمان های این رشته دهان و دندان و همچنین تمام بافت‌ها و ساختارهای مرتبط (مانند فک و ناحیه صورت) را پوشش می‌دهد.

برای عموم مردم، دندانپزشکی و جراحی دندان بیشتر با ثابت کردن دندان‌ها مرتبط هستند. با این حال، پزشکی دندان فقط در مورد ترمیم دندان‌های شما نیست، بلکه جنبه‌های دیگر مجموعه جمجمه ، مانند ساختار گیجگاهی فکی و سایر ساختارهای حمایتی را نیز پوشش می‌دهد. به نوبه خود، روش‌های جراحی دندان تنها کانال‌های ریشه و برداشتن دندان‌های عقل نهفته را پوشش نمی‌دهند.

همین الان رایگان مشاوره شو!

"(ضروری)" indicates required fields

dr ghaemi4 1
جراحی دندان در تهرانپارس ۴

جراحی دندان در تهرانپارس چیست؟

جراحی دندان جراحی استخوان فک و دندان است؛ بنابراین، تعداد زیادی از روش‌های دندانپزشکی یا روش‌های پزشکی که شامل اصلاح مصنوعی دندان می‌شوند را پوشش می‌دهد. این شامل رویه‌های زیر است.

روش‌های جراحی دندان در تهرانپارس

جراحی ریشه دندان در تهرانپارس:

 جراحی ریشه یک درمان برای ریشه است که توسط متخصص ریشه یا دندانپزشک به منظور درمان یک دندان بیمار یا آسیب دیده با نمایان شدن ریشه دندان انجام می‌شود. این شامل برداشتن پالپ دندان ملتهب و ریشه دندان از زیر مینا و عاج به منظور تسکین درد و نجات دندان از کشیدن (در نتیجه ایجاد کانال ریشه) است.

ادامه مطلب
کاهش عوارض کشیدن دندان عقل

دندان عفونی سوراخ شده و پالپ آن برداشته می‌شود تا با یک ماده بی اثر جایگزین شود. پس از آن، یک تاج در بالای دندان قرار می‌گیرد تا آن را حفظ کند. در گذشته، کانال ریشه به دلیل دردناک بودن بدنام بود. با این حال، درمان ریشه مدرن کانال ریشه هیچ شباهتی به روزهای قدیم ندارد. بسیار کارآمدتر و کمتر از قبل دردناک است.

dr ghaemi3 2
جراحی دندان در تهرانپارس ۵

جراحی دندان پالپوتومی در تهرانپارس:

این درمان برای عمل کانال ریشه است. این درمان شامل باز کردن محفظه پالپ دندان به منظور تخلیه عفونت پالپ است. به طور دقیق‌تر، قسمت بیمار پالپ را برداشته و بقیه پالپ را به حال خود رها می‌کند تا نیازی به عمل کانال ریشه کامل نباشد.

این درمان ریشه در مواردی استفاده می‌شود که بیمار بخواهد حیات بافت پالپ سالم باقی مانده را حفظ کند. از مزایای آن می‌توان به حفظ دندان‌های زنده اشاره کرد که قادر به تشخیص گرما از دمای سرد و همچنین دریافت مواد مغذی از خون شما هستند. دندانی که ریشه آن برداشته شده است بیشتر احتمال دارد خرد شود و بشکند، بنابراین تاج روی آن قرار می‌گیرد.

جراحی پالپکتومی در تهران پارس:

 این روش شامل برداشتن موقت تمام پالپ در اتاقک پالپ به منظور تسکین درد است. پالپکتومی معمولاً زمانی انجام می‌شود که پالپوتومی یک گزینه نباشد و تمام پالپ دندان عفونی، ملتهب و آلوده به بیماری شده باشد. پس از برداشتن، کانال‌ها داروسازی و تمیز می‌شوند.

گاهی اوقات دندانپزشکان پالپکتومی را روی دندان‌های شیری انجام می‌دهند. در چنین مواردی، خمیر با مواد قابل جذب جایگزین می‌شود. این روش توصیه شده برای پالپیت برگشت‌ناپذیر در پالپ ردیکولار و کرونال و همچنین مولرهای اولیه آبسه شده یا دارای اثبات رادیوگرافیک مبنی بر آسیب شناسی فورکاسیون است.

ادامه مطلب
جراحی لثه

جراحی  آپیکوکتومی در تهران پارس:

زمانی که جراحی کامل کانال ریشه (شامل قرار دادن مواد بی اثر و روکش پروتز) برای تسکین درد کافی نباشد، استفاده می‌شود. این برداشتن انتهای ریشه شامل برداشتن راس یا انتهای ریشه با ورود از لثه و استخراج این ماده بیمار با جراحی است.

این همچنین به عنوان درمان رتروگراد کانال ریشه، برداشتن ریشه و پر کردن انتهای ریشه نیز شناخته می‌شود. نام فنی آن ترکیبی از “آپیکو” و “اکتومی” یا برداشتن نوک ریشه دندان است، به‌طوری‌که حفره حاصل آماده شده و سپس با یک ماده زیست سازگار پر می‌شود. این ممکن است با استفاده از اندودنتیکس میکروسرجری یا جراحی دندان با میکروسکوپ انجام شود.

dr ghaemi1 2
جراحی دندان در تهرانپارس ۶

پروتز و جراحی دندان در تهرانپارس:

این یک جراحی دندان است که شامل پروتزهای دندانی یا جایگزینی دندان مصنوعی است.

تاج دندان در تهران پارس:

در قسمت قبل به نحوه قرارگیری کلاهک‌ها یا تاج‌ها اشاره شده است. این پوشش‌های مصنوعی برای دندان‌ها از مواد مختلف زیست سازگار مانند مخلوط قلع یا طلا و آلومینیوم،  CMC/PMC (کامپوزیت فلزی یا سرامیکی) و غیره ساخته می‌شوند. برای قرار گرفتن تاج، دندان زیرین باید به این ترتیب تغییر شکل داده شود.

این جراحی دندان برای دندان‌های شماست که به شما اطمینان می‌دهد که پوشش دندان محکم‌تری نسبت به پر کردن دندان (که به راحتی می‌شکند، به‌ویژه هنگام مواجهه با نیروهای گاز گرفتن دندان آسیاب) به شما داده می‌شود. روکش را می‌توان روی دندانی که قبلاً مرده و در حال فرو ریختن است یا دندانی که برای از بین بردن آن نیاز به عمل کانال ریشه دارد استفاده کرد.

ادامه مطلب
التهاب دندان

ونیر دندان در تهرانپارس:

 این نوع درمان نیز مانند روکش مصنوعی است، اما این بار فقط سطح جلوی دندان شما (به عبارت دیگر بخش باکال یا لبی) را می‌پوشاند. آنها توانایی دندان جویدن دندان شما را جایگزین یا تقویت نمی‌کنند. در واقع، آنها بیش از هر چیز به دلایل زیبایی شناختی هستند.

که به عنوان لمینت‌های سرامیکی دندان یا روکش‌های سرامیکی نیز شناخته می‌شوند، تفاوت آنها با روکش‌ها در این است که به نازکی ویفر هستند و لازم نیست دندان زیرین را به‌اندازه‌ای سوراخ کنید تا آن را تغییر دهید و به آن اجازه دهید این پروتزهای دندانی را بهتر دریافت کند. پوسته‌ها به جلوی دندان‌ها چسبانده می‌شوند تا طول، اندازه، شکل و رنگ آن‌ها تغییر کند.

بریج در تهرانپارس:

اگر چندین دندان توسط دندانپزشک کشیده شده باشد که فاصله زیادی بین یک دندان باقی مانده به دندان بعدی باقی می‌گذارد، می‌توانید با گذاشتن بریج آن را درست کنید. پل یک ردیف یا مجموعه‌ای از تاج‌های مصنوعی ثابت است. دارای دو یا چند تاج متصل به هم است.

اطلاعات نویسنده

مطالب مشابه

دلایل نیاز به جراحی دندان کودکان
دندانپزشکی کودکان
دکتر محمد قائمی

دلایل نیاز به جراحی دندان کودکان

دلایل نیاز به جراحی دندان در کودکان می‌تواند شامل عوامل مختلفی باشد، از مراقبت‌های معمول تا رسیدگی به مسائل رشدی گرفته تا مداخلات اورژانسی پس

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

"(ضروری)" indicates required fields