دندانپزشکی اطفال در فرجام

دندانپزشکی اطفال در فرجام

فهرست مطالب

از لحظه رویش اولین دندان کودک شما، معاینه منظم دندان برای اطمینان از بهداشت دهان و دندان او حیاتی است. تحقیقات نشان می‌دهد که ۸۳ درصد از کودکان ۲ تا ۱۷ساله در سال گذشته به دندانپزشک مراجعه کرده‌اند، در حالی که ۱۷ درصد از کودکان بین ۵ تا ۱۹ سال پوسیدگی دندانی درمان نشده دارند. مراقبت خوب از دهان مسئولیتی است که با والدین همراه است. دندان‌های کودک شما نسبت به دندان‌های شما بیشتر مستعد پوسیدگی و شکستگی هستند. به همین دلیل است که دندانپزشکی اطفال در فرجام توصیه می‌کنند که کودک خود را حداقل دو بار در سال برای معاینه ببرید.

اگر به کودک خود اجازه دهید قبل از بردن او نزد دندانپزشک اطفال درد را تجربه کند، متقاعد کردن او برای اینکه اجازه دهد فرد دیگری به دندان‌هایش نگاه کند، سخت‌تر خواهد بود. کودکان زمانی که روی صندلی دندانپزشکی قرار می‌گیرند می‌توانند دردسر ساز شوند. ترس آنها از احساس درد بیشتر می‌تواند آنها را به توانایی دندانپزشک در تسکین درد شک کند. صداهای ترسناک و ابزارهای عجیب و غریبی که در اکثر مطب‌های دندانپزشکی می‌بینند نیز بر ترس آنها می‌افزاید.

به همین دلیل است که باید یک دندانپزشک اطفال برای درمان کودک خود پیدا کنید. اگرچه دندانپزشکان معتبر وجود دارد، اما آنها آموزش‌های بیشتری در مورد نحوه برخورد با کودکان دارند. آنها همچنین می‌دانند که چگونه با کودکان مبتلا به اوتیسم رفتار کنند.

دندانپزشکی اطفال در فرجام

دندانپزشک اطفال کیست؟

دندانپزشک اطفال یک متخصص پزشکی آموزش دیده و مراقبت‌های بهداشتی دهان و دندان است. مانند سایر دندانپزشکان عمومی، آنها چهار سال در دانشکده دندانپزشکی می‌گذرانند. با این حال آنها دو یا سه سال دیگر به تحصیل ادامه می‌دهند تا نحوه برخورد با مسائل دندانی کودکان را مطالعه کنند. در این دوره، آنها همچنین در مورد روان‌شناسی کودک و نحوه تعامل با بچه‌ها برای ایجاد احساس راحتی بیشتر یاد می‌گیرند.

طیف خدمات این دندانپزشکان شامل پرکردن حفره، تمیز کردن و معاینه، فلوراید درمانی، روش‌های ارتودنسی، مراقبت‌های اورژانسی دندان و درمان بیماری‌های لثه است. دندانپزشکان اطفال همچنین به والدین و بیماران در مورد رعایت نکات بهداشتی آموزش می‌دهند. جدای از آن، آنها همچنین به بیماران جوان خود کمک می‌کنند تا اهمیت درمان خود را درک کنند و آنها را تشویق می‌کنند تا به عادات بهداشت دهان و دندان سالم در خانه ادامه دهند.

اگرچه این دندانپزشکان می‌توانند بیماران در هر سنی را درمان کنند، اما بر کودکان زیر ۱۸ سال تمرکز می‌کنند. با این حال، اگر بیمارانی با نیازهای خاص داشته باشند، ممکن است تا بزرگسالی به درمان آنها ادامه دهند؛ زیرا چنین بیمارانی به دندانپزشکی اطفال در فرجام نیاز دارند که با سابقه پزشکی آنها آشنا باشد. تمرکز دندانپزشکان اطفال بر درمان کودکان به آنها تجربه بیشتری در تعامل با کودکان نسبت به دندانپزشکان عمومی می‌دهد.

ادامه مطلب
ایمپلنت پیچ دار یا ایمپلنت بدون پیچ

چه زمانی کودکان باید برای اولین بار به دندانپزشک مراجعه کنند؟

 

چه زمانی کودکان باید برای اولین بار به دندانپزشک مراجعه کنند؟

بسیاری از والدین نمی‌دانند چه زمانی فرزندان خود را به اولین ملاقات دندانپزشکی اطفال در فرجام ببرند. با این حال، اکثر دندانپزشکان حرفه‌ای می‌گویند سن کمی برای بردن کودک شما به دندانپزشک وجود ندارد، اگرچه آکادمی دندانپزشکی کودکان می‌گوید که زمان مناسب زمانی است که او یک‌ساله باشد.

دندان‌های شیری ضروری هستند؛ زیرا به کودکان کمک می‌کنند غذا بجوند، صحبت کنند و راه را برای دندان‌های دائمی هموار کنند. با این حال، آنها می‌توانند مستعد پوسیدگی دندان باشند، که ممکن است منجر به عفونت شود که ممکن است باعث درد آنها شود و آنها را از خوردن غذاهای سالم باز دارد. خبر خوب این است که وقتی کودک خود را زودتر به دندانپزشک ببرید، می‌توانید از همه این مشکلات جلوگیری کنید.

بردن کودک به دندانپزشکی اطفال در فرجام در یک سالگی نیز می‌تواند شما را از، از دست دادن پول زیادی نجات دهد. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که کودکانی که در سال اول خود به دندانپزشک مراجعه کردند، هزینه‌های دندانپزشکی را تا ۴۰ درصد در پنج سال اول کاهش دادند؛ زیرا به اقدامات دندانپزشکی و پزشکی کمتری نیاز داشتند. هنگامی که کودک شما برای اولین بار به دندانپزشک مراجعه کرد، باید او را هر شش ماه یک بار برای معاینه ببرید، اگرچه این بستگی به نیاز او دارد.

عواملی که در انتخاب دندانپزشک اطفال باید در نظر گرفته شوند:

عواملی که در انتخاب دندانپزشک اطفال باید در نظر گرفته شوند:

پیدا کردن یک دندانپزشک اطفال که بتواند به کودک شما کمک کند لبخندی زیبا و سالم داشته باشد بسیار مهم است. آن دندانپزشک با کودک شما تعامل خواهد کرد تا تاریخچه او را بداند و از سلامت او در حین رشد حمایت کند؛ بنابراین، یافتن فردی که بتواند فرزند شما را راحت و مورد احترام قرار دهد، حیاتی است. اگر کودک شما به دندانپزشک عادت داشته باشد و ارزش سلامت دهان و دندان را تشخیص دهد، منتظر بازدیدهای بیشتری از دندانپزشکی اطفال در فرجام خواهد بود.

ادامه مطلب
جراحی ارتوگناتیک انقلابی در ساختار صورت

 

در اینجا برخی از ویژگی‌هایی است که باید در دندانپزشکی اطفال به دنبال آنها باشید:

 

۱.     دندانپزشک اطفال با تجربه  و حرفه‌ای:

اولین چیزی که باید در دندانپزشک اطفال در نظر بگیرید، تحصیلات و مدت خدمت اوست. اطمینان حاصل کنید که او دانشکده دندانپزشکی را گذرانده است و یک دندانپزشک اطفال دارای مجوز و گواهی است. آموزش او باید شامل دندانپزشکی کودکان نیز باشد. این آموزش در یک دانشکده دندانپزشکی دریافت می‌شود و دندانپزشکان را به مهارت‌هایی برای مدیریت رفتار کودک مجهز می‌کند.

بهتر است در نظر داشته باشید که آیا او عضو آکادمی دندانپزشکی کودکان و انجمن دندانپزشکی است یا خیر. دندانپزشکان این گروه‌ها به خوبی از آخرین پیشرفت‌ها و اخبار در دندانپزشکی اطفال در فرجام مطلع هستند که به آنها کمک می‌کند کارایی بیشتری داشته باشند.

شما همچنین باید بدانید که آنها چند سال دندانپزشکی را انجام داده‌اند. اگرچه دندانپزشکی که به تازگی فارغ‌التحصیل شده است می‌تواند این کار را انجام دهد، اما بهتر است دندانپزشکی اطفال در فرجام را پیدا کنید که سال‌های بیشتری در این زمینه گذرانده باشد و با سایر دندانپزشکان با تجربه تمرین کند. اینها کسانی هستند که ممکن است تجربه دنیای واقعی در رسیدگی به کودکان داشته باشند.

 

۲.      استقبال دندانپزشک اطفال از کودک شما:

دندانپزشک کودک شما و کارکنان او باید محیطی دلپذیر، مملو از مثبت‌اندیشی و آرامش داشته باشند. دندانپزشک باید کارکنان خود را در مورد رسیدگی به کودکان عصبی و برخورد با آنها با مهربانی، صبر و همدلی آموزش دهد.

یک دندانپزشک ترسناک می‌تواند ترس کودک شما را افزایش دهد و درمان را دشوار کند. قبل از اینکه در نهایت در بهترین دندانپزشک مستقر شوید، یک قرار ملاقات با برخی از آنها با فرزندتان رزرو کنید و بر میزان راحتی فرزندتان در کنار آنها نظارت کنید. اگر راحت‌تر هستند، این انتخاب درستی است. با این حال، اگر آنها در اطراف خود عصبی هستند، به سراغ یکی دیگر بروید.

 

۳.     رفتار  دوستانه با اطفال:

تعداد قابل توجهی از کودکان به دلیل ترس از رفتن به دندانپزشک متنفرند. یک مطالعه اخیر نشان داد که ۴۲ درصد از کودکان بین ۱۰ تا ۱۴ سال دارای اضطراب دندان هستند. برای مبارزه با این ترس، به دندانپزشکی نیاز دارید که قابل ارتباط، دوستانه و درک باشد. دندانپزشکان خوب کودکان ترس‌های منحصر به فرد کودکان را یاد می‌گیرند و قبل از شروع درمان، اقدامات پزشکی را که روی کودکان انجام می‌دهند با استفاده از کلمات ساده توضیح می‌دهند. به این ترتیب، بیمار جوان دقیقاً چیزی را که باید انتظار داشته باشد، می‌شناسد.

ادامه مطلب
مشکلات روکش دندان

دندانپزشک مناسب همچنین باید هنگام مراقبت از کودک، علاقه کودک را برانگیزد. نقش شما به عنوان والدین باید این باشد که دندانپزشکی را به دست آورید که کودک شما را به اندازه کافی راحت کند تا در آینده دوباره به او مراجعه کند.

دندانپزشک اطفال

۴.      ملایمت دندانپزشک اطفال در فرجام:

برای ایجاد یک تجربه مثبت، دندانپزشک کودک شما باید اولین برداشت عالی داشته باشد. چنین دندانپزشکی اطفال در فرجام باید رفتار مشارکتی را تحسین کند و ملایم باشد. به این ترتیب، کودک شما برای کنار آمدن با اضطراب و تجربه جدیدی که ممکن است با آن مواجه شود، احساس راحتی بیشتری خواهد کرد. پس از مدتی، حتی ممکن است متوجه شوند که ملاقات با دندانپزشک تجربه ترسناکی نیست.

 

۵.      مفید

شغل دندانپزشک اطفال نیز باید به نگرانی‌ها و سؤالات بیماران در هنگام بروز آنها رسیدگی کند. دندانپزشک مناسب باید در مورد به اشتراک گذاشتن اطلاعات مفید و آموزش بیماران و والدین در مورد بهداشت دهان و دندان و چگونگی ایجاد عادات سالم هیجان زده باشد. آنها باید در مورد رشد دندان‌های کودکان و راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها بیشتر به شما بگویند.

دندانپزشک اطفال مناسب باید محیطی راحت برای پرسیدن سؤالات در اختیار شما قرار دهد و با احترام و صادقانه به هر یک از آنها پاسخ دهد. آنها همچنین باید به شما نشان دهند که مراقبت و سلامت فرزندتان را در دل دارند. برای اینکه بدانید دندانپزشک شما چگونه به کودک شما کمک می‌کند، باید تا حد امکان سؤالات خود را بپرسید.

 

۶.      راحتی با دندانپزشک اطفال:

اگر دندانپزشکی اطفال در فرجام را انتخاب کنید که نزدیک خانه یا مدرسه کودک شما باشد، کمک خواهد کرد. او همچنین باید ساعات اداری مشخص و برنامه‌ای انعطاف پذیر داشته باشد. این کار رزرو قرار ملاقات را تا حد امکان آسان می‌کند و سطح استرس شما را به حداقل می‌رساند.

 

نتیجه:

برای یافتن بهترین دندانپزشک برای کودک خود، باید در مورد دندانپزشکی کودکان بیشتر بدانید. اگر می‌دانید که آنها چه کسانی هستند، چه کار می‌کنند، و قبل از انتخاب یکی از آنها به چه چیزی نگاه کنید، ممکن است به بهترین آنها برسید.

 

 

اطلاعات نویسنده

مطالب مشابه

دلایل نیاز به جراحی دندان کودکان
دندانپزشکی کودکان
دکتر محمد قائمی

دلایل نیاز به جراحی دندان کودکان

دلایل نیاز به جراحی دندان در کودکان می‌تواند شامل عوامل مختلفی باشد، از مراقبت‌های معمول تا رسیدگی به مسائل رشدی گرفته تا مداخلات اورژانسی پس

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

"(ضروری)" indicates required fields