عفونت لثه بعد از کشیدن دندان

عفونت لثه بعد از کشیدن دندان

فهرست مطالب

چه زمانی کشیدن دندان توصیه می شود؟

دلایل مختلفی وجود دارد که دندانپزشک ممکن است کشیدن دندان را توصیه کند و می توان آن را روی هر دندانی در داخل دهان انجام داد. درک اینکه چرا دندانپزشک ممکن است کشیدن دندان را توصیه کند و چگونه می تواند در درازمدت به شما کمک کند مفید است. عفونت لثه بعد از کشیدن دندان یکی از عوارض جدی پس از پایان روند درمانی شما است که در این مقاله این مقوله مورد بررسی قرار می گیرد.

همین الان رایگان مشاوره شو!

"(ضروری)" indicates required fields

دلایلی که ممکن است به کشیدن دندان نیاز داشته باشید

گاهی اوقات کشیدن دندان ضروری است. این روش کار آسانی نیست، اما اغلب برای حفظ سلامت دهان و دندان بسیار مهم است، به خصوص زمانی که ترک دندان آسیب دیده می تواند باعث نگرانی های دیگر، و عوارض بسیار شدیدتر شود. برخی از دلایل کشیدن دندان را می توان با مراقبت های پیشگیرانه مانند معاینات دندانی اجتناب کرد.

آیا می دانید احتمال عفونت لثه بعد از کشیدن دندان چقدر است؟ اگر در حال آماده شدن برای کشیدن دندان هستید، مطمئن باشید که احتمال عفونت لثه کم است. این در صورتی است که تمام دستورالعمل‌های بعد از عمل را که دندانپزشک به شما می‌دهد را به دقت دنبال کنید.

کشیدن دندان یک روش استاندارد دندانپزشکی است که دو دلیل رایج برای کشیدن دندان مربوط به پوسیدگی شدید دندان و ضربه به دندان است. هنگامی که دندان کشیده می شود، سوراخی در جایی که دندان قبلا بوده است، ایجاد می کند که برای جلوگیری از عفونت باید لخته شود. لخته به عنوان یک مانع برای هر عنصر خارجی که می تواند باعث عفونت بالقوه شود عمل می کند. اگر به دلایلی لخته نتواند تشکیل شود، آن ناحیه مستعد ابتلا به عفونت لثه می شود.

علائم عفونت بعد از کشیدن دندان چیست؟

علائم عفونت بعد از کشیدن دندان چیست؟

رعایت بهداشت دهان و دندان برای حفظ سلامت دندان و لبخند شما کلید اصلی است. روش‌های گاه به گاه که توسط دندانپزشک شما انجام می‌شود نیز می‌تواند کمک کند، از جمله مواردی که از هرگونه مشکل دردناک یا مشکل‌زا پیشگیری، درمان و اصلاح می‌کنند.

با این حال، در حالی که حفظ دندان های طبیعی شما همیشه در اولویت است، مواقعی وجود دارد که کشیدن دندان ضروری است و بهترین گزینه شما خواهد بود. هنگامی که این اتفاق می افتد، باید از راهنمایی های دندانپزشک خود پیروی کنید تا اطمینان حاصل کنید که عفونت رخ نمی دهد. همچنین مهم است که بدانید علائم عفونت چیست تا در صورت بروز آن بتوانید مراقب آنها باشید.

ادامه مطلب
کلینیک دندانپزشکی دردشت

عفونت لثه بعد از کشیدن دندان چگونه شروع می شود؟

عفونت لثه زمانی شروع می‌شود که باکتری‌ها به فضایی که قبلاً دندان قرار داشت وارد شوند. عفونت زمانی شروع می شود که باکتری وارد جریان خون شود. بسیار مهم است که همه بیماران دندانپزشکی دستورالعمل های دندانپزشک خود را پس از عمل بسیار با دقت دنبال کنند تا از عفونت جلوگیری کنند. تمیز نگه داشتن منطقه از مواد اضافی بسیار مهم است و برای جلوگیری از عفونت در آینده ضروری است.

یکی از شایع‌ترین دلایلی که باعث می‌شود فردی پس از کشیدن یک یا چند دندان خود دچار عفونت لثه شود، سیگار کشیدن خیلی زود پس از انجام عمل است. استعمال دخانیات نه تنها مبارزه با عفونت را برای بدن دشوارتر می‌کند، بلکه سیگار کشیدن می‌تواند به راحتی لخته‌ای را که در تلاش تشکیل شدن است شل کند.

علائم عفونت لثه پس از کشیدن دندان

علائم عفونت لثه پس از کشیدن دندان

هنگامی که دندان کشیده می شود، قرمزی و تورم آن ناحیه تا ۴۸ ساعت طبیعی است. مقدار کمی خونریزی نیز طبیعی است و معمولاً در عرض هشت ساعت پس از انجام عمل متوقف می شود.

موارد زیر نشانه هایی است که نشان می دهد ممکن است فردی پس از کشیدن دندان دچار عفونت لثه شود:

  • به جای اینکه درد ناشی از کشیدن بهتر شود، بدتر می شود.
  • خونریزی بیش از ۲۴ ساعت ادامه دارد
  • احساس بوی نامطبوع یا بد از دهان
  • مشاهده ترشحات در داخل یا اطراف آن منطقه
  • هر گونه تورم لثه پس از ۲۴ ساعت شروع به محو شدن نمی کند
  • عفونت ها اغلب در عرض ۱-۲ روز پس از استخراج رخ می دهد، اما در برخی موارد، بسیار دیرتر ایجاد می شود. ممکن است تا ۳-۴ هفته پس از عمل علائم عفونت را تجربه نکنید.
همین الان رایگان مشاوره شو!

"(ضروری)" indicates required fields

پس از کشیدن دندان، مراقب علائم زیر باشید که می تواند نشان دهنده عفونت لثه بعد از کشیدن دندان باشد.

پس از کشیدن دندان، مراقب علائم زیر باشید که می تواند نشان دهنده عفونت لثه بعد از کشیدن دندان باشد.

  1. تورم ادامه دار: در حالی که تورم و قرمزی پس از کشیدن دندان رایج است، اگر بیش از ۲۴ ساعت طول بکشد، با دندانپزشک خود تماس بگیرید.
  2. ترشحات چرکی: اگر ترشحات چرکی زرد یا سفید در ناحیه حفره خالی یا نواحی اطراف آن در دهان وجود داشته باشد، ممکن است عفونت لثه داشته باشید.
  3. ایجاد تب: در حالی که تب نشان دهنده چندین مشکل مختلف سلامتی است، اگر یکی پس از کشیدن دندان ایجاد شود، ممکن است به دلیل عفونت لثه در حال رشد باشد.
  4. درد طولانی مدت: تجربه درد پس از کشیدن ممکن است رخ دهد، اما باید ظرف یک یا دو روز از بین برود. اگر بیشتر از آن باقی بماند یا شدت آن افزایش یابد، ممکن است مشکلی وجود داشته باشد
  5. خونریزی: به دنبال کشیدن، ممکن است خونریزی خفیفی را تجربه کنید. اگر این خونریزی برای ۲۴ ساعت یا بیشتر ادامه داشت، با دندانپزشک خود تماس بگیرید
  6. طعم عجیب در دهان: در ابتدا ممکن است پس از استخراج طعم بد در دهان خود احساس کنید. اگر طعم بد باقی بماند یا تلخ یا تند شود، ممکن است عفونت داشته باشید.
  7. بوی بد مداوم: اگر پس از مسواک زدن و استفاده از دهانشویه، همچنان بوی بد دهان دارید یا بوی بد و بدی از دهانتان متصاعد می شود، عفونت ممکن است داشته باشید
  8. ناراحتی جدید در ناحیه استخراج: هنگامی که ناراحتی اولیه فروکش کرد، اگر ناراحتی جدیدی رخ داد، ممکن است عفونت لثه در حال توسعه باشد
ادامه مطلب
دندان درد

با پیروی از دستورالعمل های مراقبت پس از کشیدن دندان که توسط دندانپزشک ارائه شده است، می توانید احتمال بروز التهاب و عفونت را کاهش دهید. این جهت ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. تجویز کامل آنتی بیوتیک ها
  2. استفاده از دهانشویه ضد عفونی کننده تجویز شده
  3. در ۲۴ ساعت اول از فعالیت بیش از حد شدید خودداری کنید
  4. محدود کردن مصرف غذا و نوشیدنی
  5. تمیز نگه داشتن ناحیه استخراج
  6. اجتناب از استعمال دخانیات یا سایر دخانیات
  7. درمان عفونت های پس از استخراج

ضروری است بدانید که عفونت از بین نمی رود یا خود به خود درمان نمی شود. شما به مراقبت های اضافی نیاز دارید، که ممکن است شامل یکی از موارد زیر باشد:

  1. آنتی بیوتیک های تجویز شده اضافی
  2. روش های تخلیه عفونت توسط دندانپزشک
  3. آب نمک را توصیه میکنند
  4. کمپرس سرد
  5. برای جلوگیری از تشدید عفونت لثه، خوردن و آشامیدن را محدود کنید

چگونه بعد از کشیدن دندان از شر عفونت لثه خلاص شویم؟

برای رهایی از عفونت لثه پس از کشیدن یک یا چند دندان، باید به دندانپزشک مراجعه کرد تا آنتی بیوتیک تجویز کند. دندانپزشک ابتدا باید یک معاینه کامل انجام دهد تا دقیقاً بفهمد که در آن زمان چه چیزی در دهان بیمار رخ می دهد. آنها سپس تصمیم خواهند گرفت که کدام آنتی بیوتیک به بهترین وجه با نیازهای بیمار خاص در مبارزه با عفونت مطابقت دارد.

درمان خانگی عفونت لثه بعد از کشیدن دندان

هنگامی که عفونت لثه دارید اولین چیزی که احتمالاً به آن فکر می کنید این است که چه داروهای خانگی را می توانید قبل از مراجعه به دندانپزشک خود امتحان کنید. درمان های خانگی روشی ارزان و بسیار موثر برای درمان بیماری و عفونت لثه است و ابتلا به آن در مراحل اولیه می تواند کمک کننده باشد. رعایت عادات بهداشتی دهان و دندان اولین قدم برای درمان عفونت لثه بعد از کشیدن دندان است. هر زمان که دچار درد شدید، حساسیت، خونریزی یا تب شدید، باید همیشه به دنبال مشاوره پزشکی باشید.

ادامه مطلب
دندان مصنوعی کامل
همین الان رایگان مشاوره شو!

"(ضروری)" indicates required fields

چه کاری می توانید برای عفونت لثه بعد از کشیدن دندان در خانه انجام دهید؟

چه کاری می توانید برای عفونت لثه بعد از کشیدن دندان در خانه انجام دهید؟

  1. حداقل دو بار در روز مسواک بزنید.
  2. بعد از هر وعده غذایی بشویید.
  3. روزانه نخ دندان بکشید.
  4. مطمئن شوید که از مسواک مناسب با موهای نرم استفاده می کنید.
  5. روزانه از دهانشویه طبیعی استفاده کنید.
  6. در معاینات منظم و قرار ملاقات های تمیز کردن دندانپزشک خود شرکت کنید.
  7. از خوردن غذاها و نوشیدنی های حاوی قند پرهیز کنید.

آیا می توانم از آب نمک برای کمک به عفونت لثه بعد از کشیدن دندان استفاده کنم؟

آب نمک در کمک به التیام لثه های آسیب دیده از بیماری لثه بسیار موثر است. آب نمک می تواند التهاب را درمان کند، درد را کاهش دهد و باکتری های موجود در دهان و لثه ها را کاهش دهد. شستشو با آب نمک ۲ تا ۳ بار در روز می تواند در مبارزه با عفونت لثه موثر باشد. مراقب باشید که زیاد با آب نمک شستشو ندهید، زیرا این کار می تواند باعث تاثیر نمک روی مینای دندان شما شود. سایر ترکیبات دهان شویه خانگی مانند علف لیمو و روغن، آلوئه ورا و روغن درخت چای نیز می توانند موثر باشند.

آب نمک می تواند به درمان عفونت لثه بعد از کشیدن دندان کمک کند، ممکن است برای کمک به رفع عفونت و جلوگیری از آسیب بیشتر به لثه یا فک، از آنتی بیوتیک ها استفاده شود. درمان های خانگی همراه با کمک حرفه ای می تواند عفونت لثه را از بین ببرد و شما را به سرعت در مسیر بهبودی قرار دهد.

اطلاعات نویسنده

مطالب مشابه

درمان خانگی التهاب لثه
بهداشت دهان و دندان
دکتر محمد قائمی

درمان خانگی التهاب لثه

التهاب لثه نشانه‌ای از مشکلات رایج دهانی است که ممکن است باعث درد و ناراحتی ایجاد شود و به سلامت لثه‌ها آسیب برساند. روش‌های طبیعی

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

"(ضروری)" indicates required fields